Panasonic Lumix DMC-FX150S Silver zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic Lumix DMC-FX150S Silver zilver op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,1

Klaas Z 28-07-2008

Was vroeger een verwoed amateurfotograaf en werkte met Turion-scherptekaarten en Promicrol. Wilde nu een goed toestel voor mijn vrouw zoeken en heb weken lang alle revieuws gelezen en herlezen. Zocht een handzame camera (damestas) met goede optiek, groothoeklens, redelijke tele en flink wat (mega-)pixels. Is de FX 100 geworden, want: LEICA-lens, 12 Mp, 28mm groothoek, 3,6xzoom en niet zo klein dat je de knopjes niet meer bedienen kunt.
Er waren (gemiddeld) beter gewaardeerde toestellen maar die zijn (bij Panasonic) óf minder plat óf hadden 1 of meer matige scores.
Als ik zelf nieuw zou kopen, dan zou ik voor de LX2 of TZ5 of de Sony W170 hebben gekozen (meer zoom), ook al zijn dit geen echte cameramerken zoals Canon of Nikon.
Besteld via internet en met 3 dagen in huis. Nu 4 weken in bezit en diverse foto's gemaakt (voor een vergelijk ook met mijn Sony P120) en een aantal afdrukken gemaakt van 14x20 cm (half A4). Conclusie: de FX100 maakt net iets scherpere foto's dan mijn Sony P120. In dit geval wint Leica het van Carl Zeiss. De foto's konden overigens wel een streepje lichter. Kwestie van belichtingscompensatie iets anders instellen
Helaas moest ik de Ned. handleiding via CDRom en PDF zelf afdrukken (136 pag.) Tip: druk alleen af wat je nodig hebt en doe 2 of 4 pag. op 1 A4. Er zijn heel veel instelmogelijkheden dus bestudeer de handleiding goed!
Conclusie: een handzame, degelijk aanvoelende en goed presterende camera. Onderstaande beoordelingen zijn gerelateerd aan een spiegelreflex met onberispelijke optiek; bedenk dus dat een 8 gewoon erg goed is!

Keesie1 20-11-2007

Ik heb deze camera nu een paar dagen in huis en moet zeggen dat het een prefecte camera is. Hij is gemakkelijk te gebruiken. Hij is snel en maakt uitstekende foto's. De breedhoeklens is geweldig, de foto's worden nog leuker.

Al met al erg tevreden met het toestel.

Sisewis 17-08-2007

Na heel lang beslist he hebben welk fototoestel ik zou nemen had ik eerst voor de sony T100 gekozen maar wat een ontgoocheling na 2 dagen heb ik die ingeruild voor de panosonic FX100 en daar heb ik nu geen moment spijt van.
-Foto's zijn in alle omstandigheden scherp en zonder ruis zeker als je s'avonds de slimme iso fuctie gebruikt.
-Is nog kleiner en compacter dan de sony T100 en weegt ook minder voor mijn reis naar thailand moest hij zo compact mogelijk zijn en dus ook zo min mogelijk wegen.
Ondanks zijn klein formaat levert hij dus prima foto's af en dit in alle omstandigheden.
-Ook de optische beeldstabilisatie is een groot verschil in vergelijk met sony waar het digitaal gebeurd. Na verschillene tests op bv trillende ondergrond waren de foto's nog haar scherp.
-De breedbeeldlens 28 mm die ik voorheen niet kende is echt een aanrader je moet niet meer zo ver achteruit om iedereen op de foto te krijgen.
-Wat voor mij ook hele belangrijk was was mooie avondfoto's te nemen met een gezellige belichtijgssfeer wat bij dit toestel prima lukt.
-Ook de hoge resolutie 12 Mpix vind ik een aanrader zeker omdat ik goed kan werken met photoshop en wanneer je dan een stukje uit de foto snijd is dit stukje nog haarscherp in vergelijking met bv een 8 Mpixel camera.
-Het opstarten en het nemen van de eerste foto gebeurd ook heel snel ook het wegschrijven van de foto's gebeurd op een fractie van een seconde heb wel SD-HC memory gekocht.
Na uitgebreid getest te hebben mag ik wel zeggen dat ik een tevreden klant ben en geen moment spijt dat ik dit toestel heb aangekocht.

N. v. Grinsven 13-07-2007

Leuke compacte camera, goede foto's, veel gebruiksvriendelijke opties en een accu die lang mee gaat.

Mijn vorig toestel was een Canon Powershot A80. Maar deze is een stuk lichter, sneller met foto's maken, heeft een groothoek lens en zelfs met de 7* digitale zoom heb je een foto van 3MP welke er nog goed uit ziet.
Ik vind de foto's in ieder geval beter van kleur dan de Powershot. Ik heb nog geen afdrukken van de foto's gemaakt maakt op de computer zien ze er erg goed uit.

De camera heeft zeer veel mogelijkheden en is erg gebruiksvriendelijk. Ik heb bewust voor dit model gekozen om dat hij ook aardig kan filmen (zeven keuzemogelijkheden) Van de beloofde HD-TV kwaliteit moet je niet te veel verwachten, zeker niet bij bewegende beelden, dan filmt hij nl. 15 frames per seconde en dat is gewoon te weinig. Voor de rest op 4:3 en 16:9 met 30 frames per seconde evenaart hij mijn digitale Sony camcorder. Als je een dagje uit gaat en je wilt niet sjouwen dan is het ideaal.

Er zijn meer 12Mp camera's zoals Casio en Sony, maar ik heb bewust voor deze gekozen omdat hij een grotere CCD sensor heeft. Maar je moet je niet blindstaren op de hoeveelheid MP's. Ik vind het belangrijker dat er een goede lens op zit, waarbij Leica een goede reputatie heeft.

De degelijkheid is tot nu toe prima
Hij heeft geen kantelbaar LCD scherm, in tegenstelling tot de omschrijving van kieskeurig.

ryan68 12-07-2007

Eindelijk aangeschaft de panasonic lumix fx100.
(in duitsland,was nog niet leverbaar in nederland).

Nu week in bezit en moet zeggen hij bevalt prima,mooi duidelijk scherm met makelijke instellingen,doet niet onder voor mn oude canon ixus 6o.(is ook in het nederlands te zetten).

De beeldstabilisator werkt ook perfekt,en de afdrukvertraging is ook dik in orde.

De fotokwaliteit is erg goed maar 12 megapixels is niet echt nodig,zet hem ook geregelt op 8 megapixels.

Laat je niet alleen leiden door alleen maar een hoop megapixels,het zegt niet alles!

het verschil is bijna niet te zien en zeker niet als je hem afdrukt op 10 bij 15.

Al met al en hele mooei goede camera waar ik nog lang plezier aan zal beleven.